پیام فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی به مناسبت روز دانشجو
نوشته شده توسط : محمد

به نام خدا
16 آذر و روز دانشجو مصداق بارز و نشانگر هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجویان در قبال اهدفی همچون استقلال طلبی ، استکبار ستیزی و عدالت خواهی است که تحقق این آرمان های مقدس جز با آگاهی از راه و آگاهی از دشمن امکان پذیر نیست.
یکی از شاخصه‌های بارز 16 آذر 1332، تشخیص و تحلیل درست و ایفای نقش صحیح جریان دانشجویی در راستای مصالح ملی در آن برهه از زمان بود.

در روز 16 آذر 1332 در پی هجوم به دانشگاه تهران در دانشکده مهندسی، دانشجویان مصطفی بزرگ نیا، مهدی شریعت رضوی و احمد قندچی ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و با خون خود روز دانشجو و روز پیوند علم و استکبار ستیزی را در تقویم کشور عزیزمان ماندگار کرده و مهر تاییدی بر آغاز راه استقلال و آزادی زدند.
امروزه دانشجویان لازم است در پیروی از راه این سه شهید گرانقدر با سرلوحه قرار دادن آرمان های اسلامی و ملی خویش، وظیفه دانش پژوهی، تعمق، نو آوری علمی و تلاش در جهت اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور را هرگز از منظر خویش دور نسازند.
در شرایط کنونی و با توجه به گسترش دانشگاه ها و قرارگیری قشر دانشجو به عنوان یکی از مهمترین اقشار جامعه، دانشجویان باید نقشی تعیین کننده در آینده کشور داشته باشند و از بینش و تحلیل سیاسی قوی و مشارکت سیاسی سازنده برخوردار باشند؛ ولی از سیاست‏ بازی‏ و افتادن در دام جنجال های سیاسی و جناحی بپرهیزند زیرا هرگاه جنبش دانشجویی به جناح‌های سیاسی بپیوندد، از هویت واقعی و تاریخی خود، که حمایت از مردم بوده است، فاصله می گیرد.
اینجانب روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیز کشور تبریک عرض می کنم.

سرتیپ دوم مجید شجاع
فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی




:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: